V HLAVNÍCH ROLÍCH
TATRA 815 VVN 6x6 |
UAZ 4x4 2,5 D TUAREG |
|
Výrobce: TATRA KOPŘIVNICE Super automobil úspěšně zvládl veškerá úskalí náročného afrického kontinentu. Valníkový vůz o vysoké průchodnosti s pohonem všech kol, speciálně upravený pro potřeby expedice. Prostory Tatry se staly na dlouhou dobu novým domovem expedice. Nahrazovaly ložnici, kuchyň, pracovnu, laboratoř i polní dílnu. Každá část interiéru byla maximálně zužitkována, obytný modul se tvářil dokonce i útulně... Technické údaje: Délka 9 136 mm Výška 3 960 mm Šířka 2 500 mm Světlá výška 380 mm Provozní hmotnost 16 400 kg Motor T 3 930-31 (12 válec) Obsah 19 000 ccm Výkon 235 kW Počet převodových stupňů 20 + 4R Obsah palivových nádrží 4 x 230 l Obsah nádrží na vodu 3 x 230 l Zvláštní vybavení: klimatizace, přídavné refl ektory na ochranném rámu, lednice, elektrocentrála, elektrický sporák, stan na střeše nástavby, úložný prostor pro křídla rogala. Na expedici Živá Afrika ujeto 33 000 km. |
Výrobce: Autozávod Český Dub
|
Miroslav Chovanec – řidič - zkušený spolehlivý řidič, který řemeslu stoprocentně rozumí. Půl roku s kolegy v dílnách Tatry Kopřivnice dotvářel konečný modul Tatry podle expedičních projektů a požadavků. Tíha odpovědnosti o zdárnou jízdu a bezpečný návrat Tatry ležela hlavně na něm. Nejen během náročného průjezdu Kongem všichni obdivovali jeho brilantní jízdu.
Jiří Sedlář – řidič, mechanik - druhý řidič z Kopřivnice je po většinu cesty za volantem džípu. Odvedl obrovské množství mravenčí práce při údržbě aut i všech ostatních opravách. Pracovní nezmar je obětavý a skromný řidič.
RNDr. Vítězslav Strnad – vedoucí - autor myšlenky expedice Dva roky před skutečným začátkem expedice přišel se smělým nápadem cesty do Afriky. Důsledným prosazováním zpočátku příliš odvážné myšlenky se akce stala skutečností. Obětavý pracant s ohromným množstvím drobné „mravenčí“ práce.
RNDr. Petr Kubíček, CSc., – geograf - zajišťoval geografický průzkum. Ač povoláním vyučující profesor, nejvíce byl vidět při časté těžké manuální práci. Zdroj zábavy a optimismu výborně vybavený anglickým jazykem.
RNDr Hynek Adámek – geograf - zajišťoval geografický průzkum. Zpracovával rozhlasové vysílání pro Rádio Alfa. Fotograf a hlavní tiskový mluvčí po příjezdu expedice. Pražská „spojka“ mezi expedicí a ofi ciálními organizacemi.
MUDr. David Pospíšil – lékař - pečoval o zdravotní stav nejen členů expedice. Odpovědný za lékařskou pomoc dětským uprchlickým táborům ve Rwandě i nemocnicím v projížděných zemích. Tlumočník francouzského jazyka. Fotograf s výtvarným viděním, muzikant širokého spektra. I ve vyhrocených situacích generátor klidu a pohody. Tragicky zahynul 27. září 1994 při pokusu o přelet nejvyšší hory Afriky.
Josef Petr – pilot rogala - druhý „duchovní otec“ expedice. Motor sportovních aktivit, znalec a milovník života v přírodě. Horolezec, vodák, precizní technik. Tragicky zahynul 27. září 1994 při pokusu o přelet nejvyšší hory Afriky.
Ing. Rudolf Švaříček – kameraman - moje maličkost s kamerou a „prořízlou pusou“. Styčný důstojník s policií, celníky a úřady vůbec.
Více se dozvíte na výstavě na zámku Napajedla a na webu zde.